söndag 15 juli 2012

Vart tog alla muskler vägen?


På begäran är det dags för ett träningsinlägg.

Nu är det dags att komma igång med träningen igen. Jag har inte tränat ordentligt sedan i december, det märks, känns och syns. När Jens kom till gymmet och såg mig för två dagar sedan ställde han sig och stirrade på mig och sa ”vart är alla muskler”, dagen efter när Daniel kom ner till gymmet tittade han på mig och sa ”vad har hänt”. Så det är verkligen dags att komma igång. Nu har jag kört 7 pass de senaste 6 dagarna, och jag planerar att fortsätta. Jag är inte riktigt uppe på Birgers två pass om dagen (plus kondition ibland), men jag nöjer mig med att snitta på 5-6 pass i veckan till att börja med.

Balansen sitter i alla fall i.



Jag mår sjukt bra av att träna, men s**tan va hungrig jag blir. Jag gör inget annat än att äta känns det som, vilket är ett gott tecken. Kroppen svarar alltså bra på träningen, så att få tillbaka lite muskler borde gå relativt snabbt :D  Synd bara att det tar sådan tid att fixa mat. Joels kommentar till detta var ”Jag lagar inte mat”. Kanske att man ska följa hans (och några andra biffars) recept och köpa färdiglagad kyckling som man snabbt värmer i mikron?

På att inte träna ordentligt under ca 6 månader tappade jag 6 kg, det mesta muskler. Men nu är vikten på uppgång igen! Jag hoppas på att motivationen håller i sig, och med tanke på vilket härligt gäng jag har att träna med borde det inte vara några problem. Biffarna på Lappisgymmet är inte att leka med. Och när man ser hur de gör personbästa efter personbästa blir man bara mer inspirerad. I dag drog Joel 230 kg i mark, han tog därmed ledningen i vår tävling där han ska dra dubbelt så mycket som mig. Mitt PB ligger kvar på ynka 110 kg, och nu kan jag inte ens lyfta det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar