onsdag 4 juli 2012

Asus N56V WiFi

Jag köpte just en ny laptop (N56VZ S4035V). Jag satte mig med den och skulle surfa (utan strömsladd) och upptäckte direkt att den tappade anslutningen med internet väldigt ofta. Att surfa när internet dör varannan minut är inte det roligaste, och inte heller det man förväntar sig när man köper ny dator. Den gamla macbooken hade inga problem och frustrationen var stor. Jag kunde verkligen inte förstå vad som var fel förrän batteriet tog slut. Tydligen så ville datorn spara energi genom att stänga ner det trådlösa nätverket, inte bara när det inte användes utan också NÄR det användes. Detta måste vara den dummaste energispararfunktionen jag stött på.

Om någon annan har samma problem:
Gå till Kontrollpanelen -> system och säkerhet -> Energialternativ -> Ändra schemainställningar -> Ändra avancerade inställningar -> Inställningar för trådlöst nätverkskort -> energisparläge, ändra till Hög prestanda på Batteridrift.

Annars kan jag inte säga så mycket om datorn, har inte ens hunnit testa att lira SC2 på den än^^ Men det är självklart installerat :D

Nu: Jordgubbar i solen, cu <3







1 kommentar:

  1. The wallpaper is basically Laptop-ception, isn't it? ^_^

    Grats! Nothing as shiney and awesome as new hardware! :D

    SvaraRadera