måndag 9 juli 2012

Tjejturnering anordnad av Gamers League.


I dag annordnade Gamers League en tjejturnering http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=348753). Trots att jag är på semester gav jag turneringen en chans. Jag spelade på min nya laptop, och hade varken extern skärm eller tangentbord. Det var katastrof. Jag var riktigt frustrerad över hur dåligt jag spelade. Jag som brukar ha svårt att hitta knapparna i vanliga fall, men det här tog priset. Vinna eller förlora spelar inte så stor roll, jag blir bara irriterad när jag spelar dåligt :D             
        
Jag lyckades trots allt ta mig till final, med endast en förlust (2-0, 2-0, 2-0, 2-1). Moomin gav mig en ordentlig match i WB-finalen. Tack till alla gulliga tjejer som var med och spelade. Tråkigt nog har vi en tjej i gänget som alltid drar ner stämningen genom att BMa eller anklaga andra för fusk. Men vad vore väl tjejgaming utan lite drama? (suck)

Jag väntar nu på finalen. Klockan är snart ett på natten och det är en och en halv BO3 kvar innan det är dags. Jag börjar bli riktigt trött och vill sova eftersom jag ska upp i ottan i morgon och åka till Ullared! För er som inte varit där, det är ett måste! Ska bli riktigt roligt. Men åter till finalen. Jag gissar på att jag återigen får möta terranspelaren Moomin. Finalen kommer att spelas i en BO5 där jag får börja med en 1-0 ledning tack vare vinsten i WB. Hur det går återstår att se, om jag kan hålla mig vaken det vill säga. Jag gör en kommentar senare för er som är intresserade av hur det gick.

Tack till alla som tittat och supportat mig. Det betyder mycket. Tack också till GL som ordnade turneringen. Fantastiskt bra skött!

Priser:
#1. $125
#2. $75
#3. $50

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar